מפה לשם, חגי תשרי והשנה החדשה כבר ממש מעבר לפינה, כאשר המדינה כולה מהולה באווירת מלחמה, ובדומה לאירועים רבים בשנה האחרונה עולה שוב השאלה – האם וכיצד נכון לחגוג בדיוק את החגים המתקרבים בנסיבות העוטפות אותנו.

בעוד שההחלטה על אירועים פרטיים משמחים היא לרוב החלטה אישית המשתנה בין אדם לאדם, בארגונים, חברות ועסקים, האחריות על קבלת ההחלטה ובעיקר על היישום שלה ברגישות מצויה באחריות צוות המנהלים. לאחר שנה לא פשוטה ומאתגרת במיוחד, שעדיין נמשכת מבלי ממש לראות את סוף הלחימה באופק, לדעת רבים קיימת חשיבות גדולה שלא לוותר על ציון מועדים חשובים עם אירוע סולידי ואינטימי לעובדים לטובת התכנסות, הודיה וברכה וכן גם עבור גיבוש והעצמה של כלל אנשי הצוות. לשם כך ריכזנו עבורכם כאן מספר טיפים מרכזיים לתכנון אירועי הרמת כוסית לחג בסטנדרט מתאים באווירה הקיימת:

1. ראשית כל, שינוי אווירה – רצוי לוותר על כינוס שגרתי של העובדים בצפיפות בחדר הישיבות ולבחור להוציא אותם, גם אם לזמן קצר, אל מחוץ לסביבת העבודה הרגילה. ניתן למצוא כיום שפע של לוקיישנים המספקים חללי מפגש לארגונים בהתאמה אישית ומשלבים בין רמת אירוח גבוהה ומפנקת עם תחושה של יוקרה והשקעה בשילוב אפשרויות למיתוג הארגוני ולאווירה משפחתית חמה שתרצו לייצר במעמד זה. בבחירת הלוקיישן הנכון יש להביא בחשבון מרכיבים של נגישות ונוחות הגעה למרבית המוזמנים, חנייה זמינה וכן אפשרות לקבל במקום שירותים נלווים דוגמת כיבוד, תשתית טכנולוגית להקרנה ולהעברת מסרים ועוד.

2. חיבור לכלל העובדים – התקופה המאתגרת אותה אנו חווים בשנה האחרונה, מולידה גם קשיים אובייקטיבים בניהם הקושי לאגד את כלל העובדים, בשל סדרת אילוצים כמו גיוסי מילואים, עובדים המפונים לאזורים שונים וכו'. עשו מאמץ מירבי לשלב את מועד האירוע והלוקיישן לכלל העובדים, לרבות אלו שאולי נבצר מהם להגיע, באמצעות היערכות עם פתרון טכנולוגי שיאפשר להם להצטרף בשיחת וידאו ולהיות חלק מן האירוע. במידה וישנם עובדים במילואים או כאלה שמסיבה אחרת אינם יכולים להצטרף למפגש גם מרחוק, השתדלו לגייס מהם מבעוד מועד ברכת חג שמח מצולמת לחברים לעבודה והכינו מראש עבורם סרטון אישי מרגש הכולל ברכות ומסרים אישיים מהעובדים והמנהלים האחרים. בנוסף לזאת, מומלץ כמובן לשלוח אליהם ו/או אל משפחותיהם מארז שי ופינוק שיזכיר להם שגם בנסיבות הקיימות הם תמיד חלק מצוות, קבוצה ומשפחה תומכת.

3. כיבוד ראוי – הרמת כוסית לראש השנה במסגרת הארגון היא הרבה מעבר לפלחי תפוחים שנרכשו מהסופר וטבילתם בקעריות דבש חד פעמיות. ההתכנסות של העובדים לציון שנה חדשה מייצגת חגיגיות שראוי לכבד באמצעות השקעה בכיבוד מפנק, מושקע ואיכותי. חשוב להתאים את הכיבוד למאפייני המפגש משמע אורך המפגש ושעת ההתכנסות. ניתן לשלב ארוחת בוקר או צוהריים, ובמידה והמפגש מתקיים בשעות הביניים להציע מגשי אירוח עשירים המתאימים לכל שעה ביום. יש להקפיד כמובן על כשרות מותאמת לטובת כלל העובדים, חלופות לכל מוגבלויות המזון (צמחונות / טבעונות / אלרגיות וכו') ולתצורת הגשה מותאמת להתכנסות כולל מרחב מינגלינג ושיח.

4. אמירה אותנטית – כמנהלים, באירועים מסוג זה אתם נדרשים לנהל את האירוע, לשאת דברים ולצקת תוכן ואמירה עם משמעות, מלבד איחולי חג שמח שגרתיים. גם אנשי הנהלה וורבליים ומנוסים עשויים לעתים לפספס דברים חשובים ולהתקשות בהעברת מסרים רגשיים מורכבים ללא הכנה מראש. כתבו לעצמכם מראש נקודות ציון עליהם תרצו לדבר, דמויות שחשוב לכם להודות להם באופן אישי ואל תחששו להיות אותנטיים ולהביע רגש. המצב המורכב בו אנו מצויים נוגע לכולם והעובדים יעריכו יותר אמירות הנוגעות להתלבטות ולקושי שלכם בהחלטה על קיום אירועים ובדילמות היום-יומיות על פני קרירות וניתוק.

5. שי עם מסר – מרבית הארגונים בשנים האחרונות נוהגים להעניק מתנה לחג באמצעות תלושים בשווי כספי או מתנה חומרית מסוימת שהעובדים מזמינים מראש דרך ספקים בהסדר. יחד עם זאת, מעמד הרמת הכוסית הוא הזדמנות מצוינת לשלב שי אישי צנוע, בליווי מסר מחזק, שמחבר בין העובד לארגון הרבה מעבר לשואב אבק רובוטי שהוזמן מקטלוג. ניתן ואף מומלץ להסתייע לצורך זה בעסקים ישראליים קטנים מאזורי לחימה (הצפון, העוטף בנגב וכו') ולתמוך בהם בתקופה קשה זו. בין הרעיונות והאפשרויות לשי מתאים: קאפקייקס במיתוג אישי, מארז שוקולד מעוצב בהתאמה ועוד.